Svatojakubská poutní cesta - Donau
Göttweig - Maria Langegg zpět

Informace

Klášter Göttweig, který je nazýván rakouským „Montecassino“, byl založen pasovským biskupem sv. Altmannem v roce 1083 a od roku 1094 svěřen benediktinskému řádu. Toto místo je výchozím bodem první etapy. Sesta vede dolů ze strmého svahu směrem k obci Aigen (cesta č. 475). Zde přecházíme železniční trať a jdeme úvozem a po rovině směrem k Furth. Asfaltová cesta do Mautern prochází krásnými vinicemi. Před kasárnami v Mautern odbočíme vlevo a projdeme krásným územím.
Cesta pokračuje do Mauternbachu po silnici (cesta 06). Na konci Mauternbachu zahněte doprava a pokračujte po strmé cestě směrem k vyhlídce Ferdinandswarte. Zde se nacházíme v části bývalé římské cesty, zvané také Limesstraße. V Mautern můžete navštívit římském muzeum se zachovalými nálezy. Na dobře značené cestě mineme odbočku na Ferdinandswarte a Unterbergern. Krátce před odbočkou na Oberbergernem můžeme pokračovat v putování k Maria Langegg nebo přes Oberbergern (stezka 06), kde si můžeme odpočinout.
Asi po 1 km dojdeme na rozcestí Svatojakubské cesty. Zde se můžete opět potěšit krásným výhledem na opatství Göttweig. Po krátkém odpočinku pokračujeme po cestě B20 v mystickýché oblasti Dunkelsteinerwaldu. Poutní cesta vede kolem "Sedm hrobů" (Keltské mohyly) a kapličky "Červený kříž" na vrchol Schoberstein a rozcestí "Herrnplatzl" (cesta č. 653). Pokračujeme doleva směrem na Kreuzberg (cesta B10). Na Kreuzbergu se otevírá krásné panorama a nachází se zde také dřevěná socha. Poutní cesta nás vede většinou lesem přes Kastlkreuz do poutní místa Maria Langegg.

Etapy v poutní trase
Poznejte i další etapy.

Göttweig - Maria Langegg
Stift Göttweig
Maria Langegg
Maria Langegg - Melk
Melk

Poutní trasa

Cesta oblastí Wachau mezi kláštery Göttweig a Melk, dlouhá 49 km, je pěší duchovní poutí.
Z výchozího bodu kláštera Göttweig vede první etapa poutní cesty asi 24 km přes Mautern do Maria Langegg. Z Maria Langegg přes hrad Wolfstein k opatství Melk musíte překonat vzdálenost asi 20 km přes Dunkelsteiner Wald. Jde o meditativní zážitek k načerpání duševních i duchovních sil.

Zveme Vás!
Nejbližší místa

Nevybrali jste?
Nevadí, zde máte několik dalších možností!

Hodnocení

z celkového počtu 0 recenzí.
Toto místo zatím žádný z uživatelů nehodnotil, buďte první a podělte se s ostatními o vaši zkušenost.